Jak przygotować idealną autoprezentację 30 sekundową?

Wyobraź sobie, że wsiadasz do windy z prezesem firmy, z którym bezskutecznie próbujesz umówić się na spotkanie od wielu tygodni. Jesteście sami, a ty masz maksymalnie 30 sekund, zanim winda wjedzie na najwyższe piętro, prezes wysiądzie i zniknie w swoim niedostępnym gabinecie. Bez względu na to czy to jest to twoje pierwsze doświadczenie, czy możesz nazwać się profesjonalistą, te 30 sekund może zaważyć na tym, czy przekonasz go do siebie i swojego pomysłu. Elevator pitch, bo tak nazywa się ta krótka autoprezentacja, to jedna z tych kompetencji, które powinien posiadać każdy, kto działa w biznesie. W rzeczywistości każdy z nas miał styczność z autoprezentacją, często nie zdając sobie z tego sprawy, bo istnieje wiele typów  prezentacji na przykład rozmowa o pracę.

Bardzo istotnym elementem właściwej autoprezentacji jest przygotowanie się do niej. Stanowi ona ważny krok do zareklamowania własnej osoby czy produktu. Dlatego zastanów się, kim będą Twoi słuchacze czy z branży, którą się zajmujesz, czy  z branży, do której chcesz startować, co chcesz przekazać swoim słuchaczom, co jest dla Ciebie najważniejsze. Podczas autoprezentacji skupić się na wybranym obszarze, który jest dla Ciebie najważniejszy z punktu widzenia biznesu. Dlatego tak ważna jest umiejętność efektywnej komunikacji. Prezentując swoje usługi buduj krótkie i zwięzłe zdania, a wtedy Twój przekaz będzie zrozumiały dla każdego odbiorcy.

Podstawowe elementy, jakie powinny się składać na autoprezentacje:

  1. Przedstaw się, czyli zaczynasz od krótkiego zaprezentowania się. Pamiętaj jednak, że wszystko, co robisz, aby było dostosowane do odbiorców i okazji także wygląd, ton głosu, postawa, mowa ciała. 
  2. Zaprezentuj problem, czyli nakreśl jego motyw przewodni 
  3. Przedstaw rozwiązanie, bo to jest ten czas, aby przekazać odbiorcy/ą, dlaczego potrzebują Twojej pomocy. Wyjaśnij, dlaczego Twoje rozwiązanie jest lepsze od innych.

Podczas prezentacji możesz również posłużyć się przykładem konkretnego case study np. historii Klienta, któremu pomogłeś. Pamiętaj, że warto podczas takiej prezentacji czymś się wyróżnić, co zostanie zapamiętane przez słuchaczy np. hasło reklamowe, ciekawostka, osobista anegdota, komplement lub pytanie. Postaw na szczerość, a nie na utarte formułki.

Nie tworzy się jednej autoprezentacji na całe życie. Pamiętaj, aby dopasowywać swoją prezentację to aktualnej sytuacji w firmie, jej rozwoju oraz potrzeb klientów.

Pozostałe wpisy

Bla bla

Prosimy o podanie danych kontaktowych. Skontaktujemy się z Tobą, w możliwie szybkim terminie.