Jak przygotować idealną autoprezentację 30 sekundową?

Wyobraź sobie, że wsiadasz do windy z prezesem firmy, z którym bezskutecznie próbujesz umówić się na spotkanie od wielu tygodni. Jesteście sami, a ty masz 20, może 30 sekund, zanim winda wjedzie na najwyższe piętro, prezes wysiądzie i zniknie w swoim niedostępnym gabinecie. Te 30 sekund może zaważyć na tym, czy przekonasz go do siebie i swojego pomysłu. Elevator pitch, bo tak nazywa się ta krótka autoprezentacja, to jedna z tych kompetencji, które powinien posiadać każdy, kto działa w biznesie. Dobry Elevator Speech to pigułka informacyjna, w której musi znaleźć się miejsce na merytorykę i opowieść o produkcie lub pomyśle, a wszystko podane będzie językiem korzyści i na tyle ciekawie, że od pierwszej sekundy zwrócisz na siebie uwagę.
Bardzo istotnym elementem właściwej autoprezentacji jest przygotowanie się do niej.

Zastanów się, co chcesz przekazać swoim słuchaczom, co jest dla Ciebie najważniejsze. Podczas autoprezentacji możesz opisać swoje wszystkie produkty lub usługi lub skupić się na wybranym obszarze, który jest dla Ciebie najważniejszy z punktu widzenia biznesu. Prezentując swoje usługi buduj krótkie i zwięzłe zdania, aby Twój przekaz był zrozumiały dla każdego odbiorcy.

Najbardziej popularną formą prezentacji jest:

  1. Imię i nazwisko
  2. Nazwa firmy
  3. Krótki opis Twojego biznesu
  4. Powtórzenie imienia i nazwiska

Krótki opis Twojego biznesu to wyjaśnienie jak na co dzień pomagasz swoim klientów, jakie problemy rozwiązujesz poprzez swoje produkty oraz korzyści płynące ze współpracy z Tobą. Zastanów się jakie są Twoje mocne strony, co Cię wyróżnia na rynku. Podczas prezentacji możesz również posłużyć się przykładem konkretnego case study np. historii Klienta, któremu pomogłeś. Pamiętaj, że warto podczas takiej prezentacji czymś się wyróżnić, co zostanie zapamiętane przez słuchaczy np. hasło reklamowe, ciekawostka, osobista anegdota, komplement lub pytanie.

Pamiętaj, że oprócz treści istotne jest również w jaki sposób się prezentujesz, czyli wygląd, ton głosu, postawa i mowa ciała.

Nie tworzy się jednej autoprezentacji na całe życie. Pamiętaj, aby dopasowywać swoją prezentację to aktualnej sytuacji w firmie, jej rozwoju oraz potrzeb klientów.

I na koniec, ważne, by pracując nad treścią Twojego przemówienia, kierować się własnymi doświadczeniami, osobowością i szczerością.

Pozostałe wpisy

Bla bla

Prosimy o podanie danych kontaktowych. Skontaktujemy się z Tobą, w możliwie szybkim terminie.